آموزش گرس هاپر درس دوم – آشنایی کامل با رابط کاربری

مقدمه

جلسه دوم آموزش پلاگین گرس هاپر مربوط به آشنایی با قسمت های مختلف این پلاگین به صورت جز به جز می باشد. (جلسه اول آموزش گرس هاپر در این لینک) پلاگین گرس هاپر دارای یک محیط کاربری اختصاصی است و استفاده از این پلاگین مشروط به آشنایی کامل با رابط کاربری آن است. در این پست (درس دوم آموزش گرس هاپر) به بررسی این بخش ها خواهیم پرداخت:

– رابط کاربری
– الگوریتم و اجزای تشکیل دهنده آن
– انجام یک تمرین ساده

رابط کاربری

برای اجرای پلاگین گرس هاپر دو راه وجود دارد، ابتدا باید نرم افزار متریکس گلد را اجرا کنید:

– Select Icon in Grasshopper in toolbar
– Type ‘grasshopper’ in Command bar

بعد از اجرای این پلاگین به یکی از روش های بالا با محیط زیر روبرو می شویم:

همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید، محیط این نرم افزار به 5 بخش اصلی تقسیم می شود:

1- منوی های اصلی
2- روبان ابزاری
3- نوار ابزار Canvas
4- Canvas
5- نوار وضعیت

  • منوهای اصلی

منوهای مرسوم در ویندوز و نرم افزارهای ویندوزی در این بخش قرار دارد. با استفاده از این منوها عملیاتی مانند باز کردن، ذخیره کردن، تنظیمات ظاهری پلاگین و … قرار دارد.

در سمت راست این منوها نیز گزینه ای وجود دارد که با نام پروژه فعال نمایش داده می شود. زمانی که چندین پروژه در این پلاگین فعال باشد با کلیک برروی نام پروژه فعلی به راحتی می توان بین دیگر پروژه ها سوییچ کرد.

  • روبان ابزارها

این قسمت تقریبا شبیه به روبان نرم افزار متریکس گلد است. در این قسمت ابزارها در پانل های مختلف (براساس کاربرد) و پانل ها در زبانه های مختلف دسته بندی می شود.

  • نوار ابزار Canvas

نوار ابزار Canvas تنظیمات مربوط به بوم کاری در برگیرنده الگوریتم ها و برخی تنظیمات نمای دید نرم افزار متریکس گلد را در بر میگیرد.

  • Canvas

نمای کاری. در این قسمت همه الگوریتم های مورد نیاز برای طراحی پارامتریک را مشاهده می کنیم. در حقیقت این بخش اصلی ترین بخش برای طراحی مدل در پلاگین گرس هاپر است.

  • نوار وضعیت

این بخش اطلاعات مختلفی درباره پلاگین (مانند ورژن نصب شده) و فایل در حال اجرا مشاهده می کنیم.

الگوریتم ها

الگوریتم ها همان پارامترها و کامپوننت ها سازنده مدل هستند که براساس نیاز فراخوانی شده و با اتصال آنها الگوریتم ها به وجود می آیند. نتیجه ساخت یک الگوریتم ایجاد آبجکت مورد نظر در نرم افزار متریکس گلد خواهد بود.

به عبارتی می توان گفت برای به وجود آمدن الگوریتم ها نیاز به ورودی ها (پارامترها) و کامپوننت ها که ورودی ها را پردازش کرده داریم نتیجه نیز همان آبجکتی است که در نرم افزار متریکس گلد می بینیم.

در آموزش جلسه سوم به طور کامل به تحلیل و بررسی الگوریتم ها می پردازیم.

  • پارامترها

پارامترها دربرگیرنده اطلاعات هستند به عنوان مثال می توانند شامل اعدادی شوند که در داخل محاسبات قرار می گیرند و یا یک خط که از نرم افزار راینو فراخوانی می شود.

  • کامپوننت ها

این دسته از مولفه ها وظیفه تحلیل اطلاعاتی را دارند که از پارامترها می گیرند. مثال

  • روش های ایجاد پارامترها و کامپوننت ها:

به دو روش می توان مولفه ها پارامتر ها و کامپوننت ها را فراخوانی کرد:

1- استفاده از پانل ها
2- دابل کلیک برروی Canvas و تایپ نام کامپوننت مورد نظر

آموزش طراحی با استفاده از پلاگین گرس هاپر

در بخش انتهایی این پست قصد دارم با استفاده از پارامترها و کامپوننت های پلاگین گرس هاپر یک انگشتر رینگی ساده را به عنوان یک مثال بسیار ساده طراحی کنم تا با مقوله طراحی در پلاگین گرس هاپر به صورت مبتدی آشنا شوید.

folderمطالب مرتبط با این مقاله
local_libraryمحصولات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

shopمحصولات
document_scannerمقالات

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

آموزش گرس هاپر درس دوم – آشنایی کامل با رابط کاربری

مقدمه

جلسه دوم آموزش پلاگین گرس هاپر مربوط به آشنایی با قسمت های مختلف این پلاگین به صورت جز به جز می باشد. (جلسه اول آموزش گرس هاپر در این لینک) پلاگین گرس هاپر دارای یک محیط کاربری اختصاصی است و استفاده از این پلاگین مشروط به آشنایی کامل با رابط کاربری آن است. در این پست (درس دوم آموزش گرس هاپر) به بررسی این بخش ها خواهیم پرداخت:

– رابط کاربری
– الگوریتم و اجزای تشکیل دهنده آن
– انجام یک تمرین ساده

رابط کاربری

برای اجرای پلاگین گرس هاپر دو راه وجود دارد، ابتدا باید نرم افزار متریکس گلد را اجرا کنید:

– Select Icon in Grasshopper in toolbar
– Type ‘grasshopper’ in Command bar

بعد از اجرای این پلاگین به یکی از روش های بالا با محیط زیر روبرو می شویم:

همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید، محیط این نرم افزار به 5 بخش اصلی تقسیم می شود:

1- منوی های اصلی
2- روبان ابزاری
3- نوار ابزار Canvas
4- Canvas
5- نوار وضعیت

  • منوهای اصلی

منوهای مرسوم در ویندوز و نرم افزارهای ویندوزی در این بخش قرار دارد. با استفاده از این منوها عملیاتی مانند باز کردن، ذخیره کردن، تنظیمات ظاهری پلاگین و … قرار دارد.

در سمت راست این منوها نیز گزینه ای وجود دارد که با نام پروژه فعال نمایش داده می شود. زمانی که چندین پروژه در این پلاگین فعال باشد با کلیک برروی نام پروژه فعلی به راحتی می توان بین دیگر پروژه ها سوییچ کرد.

  • روبان ابزارها

این قسمت تقریبا شبیه به روبان نرم افزار متریکس گلد است. در این قسمت ابزارها در پانل های مختلف (براساس کاربرد) و پانل ها در زبانه های مختلف دسته بندی می شود.

  • نوار ابزار Canvas

نوار ابزار Canvas تنظیمات مربوط به بوم کاری در برگیرنده الگوریتم ها و برخی تنظیمات نمای دید نرم افزار متریکس گلد را در بر میگیرد.

  • Canvas

نمای کاری. در این قسمت همه الگوریتم های مورد نیاز برای طراحی پارامتریک را مشاهده می کنیم. در حقیقت این بخش اصلی ترین بخش برای طراحی مدل در پلاگین گرس هاپر است.

  • نوار وضعیت

این بخش اطلاعات مختلفی درباره پلاگین (مانند ورژن نصب شده) و فایل در حال اجرا مشاهده می کنیم.

الگوریتم ها

الگوریتم ها همان پارامترها و کامپوننت ها سازنده مدل هستند که براساس نیاز فراخوانی شده و با اتصال آنها الگوریتم ها به وجود می آیند. نتیجه ساخت یک الگوریتم ایجاد آبجکت مورد نظر در نرم افزار متریکس گلد خواهد بود.

به عبارتی می توان گفت برای به وجود آمدن الگوریتم ها نیاز به ورودی ها (پارامترها) و کامپوننت ها که ورودی ها را پردازش کرده داریم نتیجه نیز همان آبجکتی است که در نرم افزار متریکس گلد می بینیم.

در آموزش جلسه سوم به طور کامل به تحلیل و بررسی الگوریتم ها می پردازیم.

  • پارامترها

پارامترها دربرگیرنده اطلاعات هستند به عنوان مثال می توانند شامل اعدادی شوند که در داخل محاسبات قرار می گیرند و یا یک خط که از نرم افزار راینو فراخوانی می شود.

  • کامپوننت ها

این دسته از مولفه ها وظیفه تحلیل اطلاعاتی را دارند که از پارامترها می گیرند. مثال

  • روش های ایجاد پارامترها و کامپوننت ها:

به دو روش می توان مولفه ها پارامتر ها و کامپوننت ها را فراخوانی کرد:

1- استفاده از پانل ها
2- دابل کلیک برروی Canvas و تایپ نام کامپوننت مورد نظر

آموزش طراحی با استفاده از پلاگین گرس هاپر

در بخش انتهایی این پست قصد دارم با استفاده از پارامترها و کامپوننت های پلاگین گرس هاپر یک انگشتر رینگی ساده را به عنوان یک مثال بسیار ساده طراحی کنم تا با مقوله طراحی در پلاگین گرس هاپر به صورت مبتدی آشنا شوید.

folderمطالب مرتبط با این مقاله

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

Instagram
Telegram
local_libraryمحصولات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

question