آموزش ایجاد یک سطح پرز دار در کی شات

در این مقاله به ایجاد یک متریال با پرز مانند پارچه، موکت، مسواک و … خواهیم پرداخت. با استفاده از این متریال در استودیوی خود می توانید یک پارچه را به طبیعی ترین شکل ممکن ایجاد کنید. این آموزش در نرم افزار کی شات و به وسیله گره Fuzz در متریال گراف صورت می پذیرد. دانلود نرم افزار کی شات به همراه آموزش نصب از اینجا

Fuzz

Fuzz یکی از گره های موجود در متریال گراف نرم افزار کی شات است. به وسیله این گره می توانید رشد تصادفی و مو مانندی را برروی هر آبجکت با تنظیمات مختلف اعمال کنید. برای این که پرزهای به وجود آمده برروی آبجکت خود را مشاهده کنید باید متریال گراف نرم افزار این گره را به Geometry آبجکت انتخابی متصل کنید.

تصویری از اعمال Fuzz برروی آبجکت های مختلف در نرم افزار کی شات

در ادامه قصد داریم تنظیمات مربوط به این گره برروی یک آبجکت کره بپردازیم. ابتدا ویدیوی آموزشی مربوط به ایجاد پرز برروی یک ابجکت در نرم افزار کی شات را مرور کرده و سپس تغییرات لازم را بر روی مدل نمونه خود (آبجکت کره) پیاده میکنیم.

آموزش ویدیویی ایجاد پرز برروی آبجکت های مختلف در نرم افزار کی شات

تغییرات لازم برای ایجاد Fuzz به صورت قدم به قدم

1- اعمال متریال

اولین قدم بعد از وارد کردن مدل درون نرم افزار کی شات انتخاب متریال ماده مورد نظر است. من برای مدل فرضی (آبجکت کره) خود متریال Paint سبز رنگی را انتخاب کرده و با کلیک و درگ برروی آن اعمال می کنم.

انتخاب متریال پلاستیک به رنگ سفید برای آبجکت مورد نظر

2- متریال گراف

بعد از اعمال متریال مورد نظر به آبجکت پنجره متریال گراف آبجکت را باز کنید. در این پنجره با کلیک راست از گزینه های داخل Geometry گزینه Fuzz را انتخاب کنید. این گره را در مکان مناسب قرار دهید و با کلیک و درگ از خروجی این گره (نقطه سمت راست) یک سیم به ورودی Geometry آبجکت متصل کنید.

اعمال گره Fuzz برای آبجکت کره

3- تغییرات مربوط به Fuzz

در پنجره Material Graph برروی گره Fuzz دابل کلیک کنید تا تنظیمات مربوط به آن در سمت راست پنجره Material Graph باز شود. گزینه های مختلف این پنجره را به صورت زیر ویرایش کنید:

Length= 0/1
Length Variation= 1/5
Randomness= 1/2
Radius= 0/006
Density= 200
Segments= 15
Max Curves= 20
Shape= Ribbon

تنظیمات پارامترهای مختلف گره Fuzz

4- اتصال متریال به گره Fuzz

همانطور که در تصویر مشاهده می شود رنگ پرزهای ایجاد شده به رنگ سیاه بوده و متفاوت از متریال داده شده به آبجکت می باشد. برای این که متریال آبجکت به پرزها نیز اعمال شود از خروجی متریال Paint به ورودی Surface گره Fuzz یک سیم متصل کنید.

اتصال متریال اولیه به گره Fuzz

5- گزینه Geometry Nodes

در آخرین مرحله برای مشاهده همه تغییرات برروی آبجکت اصلی اعمال می شود. توجه شود که برای هر آبجکت با اندازه متفاوت باید پارامترهای مختلیف را برای گره Fuzz وارد کنید تا تصویری طبیعی داشته باشیم.

تصویر نهایی مدل بعد از ایجاد پرز برروی آن

folderمطالب مرتبط با این مقاله
local_libraryمحصولات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

shopمحصولات
document_scannerمقالات

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

آموزش ایجاد یک سطح پرز دار در کی شات

در این مقاله به ایجاد یک متریال با پرز مانند پارچه، موکت، مسواک و … خواهیم پرداخت. با استفاده از این متریال در استودیوی خود می توانید یک پارچه را به طبیعی ترین شکل ممکن ایجاد کنید. این آموزش در نرم افزار کی شات و به وسیله گره Fuzz در متریال گراف صورت می پذیرد. دانلود نرم افزار کی شات به همراه آموزش نصب از اینجا

Fuzz

Fuzz یکی از گره های موجود در متریال گراف نرم افزار کی شات است. به وسیله این گره می توانید رشد تصادفی و مو مانندی را برروی هر آبجکت با تنظیمات مختلف اعمال کنید. برای این که پرزهای به وجود آمده برروی آبجکت خود را مشاهده کنید باید متریال گراف نرم افزار این گره را به Geometry آبجکت انتخابی متصل کنید.

تصویری از اعمال Fuzz برروی آبجکت های مختلف در نرم افزار کی شات

در ادامه قصد داریم تنظیمات مربوط به این گره برروی یک آبجکت کره بپردازیم. ابتدا ویدیوی آموزشی مربوط به ایجاد پرز برروی یک ابجکت در نرم افزار کی شات را مرور کرده و سپس تغییرات لازم را بر روی مدل نمونه خود (آبجکت کره) پیاده میکنیم.

آموزش ویدیویی ایجاد پرز برروی آبجکت های مختلف در نرم افزار کی شات

تغییرات لازم برای ایجاد Fuzz به صورت قدم به قدم

1- اعمال متریال

اولین قدم بعد از وارد کردن مدل درون نرم افزار کی شات انتخاب متریال ماده مورد نظر است. من برای مدل فرضی (آبجکت کره) خود متریال Paint سبز رنگی را انتخاب کرده و با کلیک و درگ برروی آن اعمال می کنم.

انتخاب متریال پلاستیک به رنگ سفید برای آبجکت مورد نظر

2- متریال گراف

بعد از اعمال متریال مورد نظر به آبجکت پنجره متریال گراف آبجکت را باز کنید. در این پنجره با کلیک راست از گزینه های داخل Geometry گزینه Fuzz را انتخاب کنید. این گره را در مکان مناسب قرار دهید و با کلیک و درگ از خروجی این گره (نقطه سمت راست) یک سیم به ورودی Geometry آبجکت متصل کنید.

اعمال گره Fuzz برای آبجکت کره

3- تغییرات مربوط به Fuzz

در پنجره Material Graph برروی گره Fuzz دابل کلیک کنید تا تنظیمات مربوط به آن در سمت راست پنجره Material Graph باز شود. گزینه های مختلف این پنجره را به صورت زیر ویرایش کنید:

Length= 0/1
Length Variation= 1/5
Randomness= 1/2
Radius= 0/006
Density= 200
Segments= 15
Max Curves= 20
Shape= Ribbon

تنظیمات پارامترهای مختلف گره Fuzz

4- اتصال متریال به گره Fuzz

همانطور که در تصویر مشاهده می شود رنگ پرزهای ایجاد شده به رنگ سیاه بوده و متفاوت از متریال داده شده به آبجکت می باشد. برای این که متریال آبجکت به پرزها نیز اعمال شود از خروجی متریال Paint به ورودی Surface گره Fuzz یک سیم متصل کنید.

اتصال متریال اولیه به گره Fuzz

5- گزینه Geometry Nodes

در آخرین مرحله برای مشاهده همه تغییرات برروی آبجکت اصلی اعمال می شود. توجه شود که برای هر آبجکت با اندازه متفاوت باید پارامترهای مختلیف را برای گره Fuzz وارد کنید تا تصویری طبیعی داشته باشیم.

تصویر نهایی مدل بعد از ایجاد پرز برروی آن

folderمطالب مرتبط با این مقاله

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

Instagram
Telegram
local_libraryمحصولات پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

question